Cupido inspireerde ons om samen met Company Match een voordelig traject uit te werken. Een coole campagne waarin we starten met een blauwdruk van jouw Employer Value Proposition (EVP), gecreëerd voor en door jouw medewerkers.
Fantaseer over een speelse, laagdrempelige en vooral snelle manier om eigen medewerkers te engageren. Een efficiënt en oprecht engagement, geen ellenlange survey. Met als outcome inzichten in hoe iedereen jouw organisatiecultuur en employer brand ervaart. Samen maken we een toekomstgerichte blueprint met daarin ook verschillen per doelgroep.
Wat volgt is concreet advies over hoe je deze resultaten kan implementeren in je candidate- en employee journey. Natuurlijk denken we daarbij ook mee over kostenefficiënte recruitmentmarketing. Geen eindeloze advertisingkosten, wel een performante campagne die vertrekt vanuit jouw owned mediakanalen. Een inspirerende actie die zowel actief als latent werkzoekenden warm maakt om een bezoekje te brengen aan jouw jobsite. Hoe je hen dan ontvangt? Met een uitnodiging voor een ‘persoonlijkheids- en matchingtestje’. Gewoon even snel invullen en ontdekken of ze passen bij jouw organisatiecultuur en DNA.
Bereid je dus nu al voor en contacteer ons. Zo blijf je je concullega’s voor en verleid je in aanloop naar Valentijn de meest aantrekkelijke kandidaten met jouw werkgeversmerk. Gewoon checken of je matcht. Meer nog, zij leren zichzelf beter kennen en ontvangen zelfs een persoonlijkheidsrapport.
Wist je trouwens dat gemiddeld 40% van anoniem gematchte latente kandidaten ervoor kiest om zich aan te melden (bij jouw talentpool)? En dat actief werkzoekenden geneigd zijn om 3 keer sneller te solliciteren bij een match met jouw organisatiecultuur? Quick win, toch?
Wist je ook dat kandidaten openstaan voor het afnemen van testen? En deze niet zien als een barrière? Integendeel zelfs … zowel persoonlijkheids-, competentie- als theoretische testen en assessments worden omarmd. Een inzicht dat we verkregen via ons marktonderzoek in samenwerking met Ipsos.
Beide onderzoeksresultaten inspireerden ons om deze actie met heel veel liefde voor onze klanten op te zetten. Want of het nu gaat om hybride werken, duurzaamheid, diversiteit of loopbaanontwikkeling … de eerste indruk is bepalend. Net als in de liefde maakt ook in recruitment de eerste ontmoeting een wereld van verschil. Love for the job, at first sight!
Hier zijn alvast enkele tips om jouw employer brand onweerstaanbaar te maken.
- Zet de eerste stap – Laat potentiële kandidaten anoniem kennismaken met jouw bedrijfscultuur en neem zelf het initiatief om contact op te nemen. Talent wil vaak eerst kijken en ervaren. Via een kleine uitnodiging om anoniem te matchen, vinden ze de weg naar jouw organisatie.
- Blijf jezelf – Gebruik geen gefilterde beelden of mooie praatjes. Toon je ware werkgeversgelaat! Eerlijkheid duurt het langst, ook tijdens een eerste date.
- Betrouwbaarheid is aantrekkelijk – Getalenteerde professionals zoeken een werkgever die hen helpt groeien en bloeien. Maak dat je dit op de juiste manier verwerkt in jouw boodschap.
- Eerste indruk is goud waard – Laat zien waar jouw organisatie écht voor staat. Talent wil weten waarom ze voor jou moeten kiezen!